sâmbătă, 29 decembrie 2012

Filmele anului 2012 (I)


           Iată-ne ajunși la sfârșit de an, un an bun din punct de vedere cinematografic. Un an în care cei mai șmecheri supereroi și-au unit puterile, am scăpat de vampiri strălucitori, ne-am întors puțin prin Middle-Earth, am râs alături de cel mai ștrengar ursuleț de plus și multe alte evenimente care mai de care.
           Am împărțit cele mai bune filme din acest an în cinci categorii mari (Dramă, Comedie, Acțiune, S.F./Fantasy, Animație + 3 premii speciale), fiecare categorie având 6 filme nominalizate. Că să nu fiți obosiți de la atâta scrolling vor fi două postări, la sfârșitul celei de-a 2-a postare, desemnând și filmul anului. Anumite filme vor avea un asterisc (fără Obelix - glumă extrem de slabă) atașat la nr de spectatori și încasări, acest lucru însemnând că ele nu și-au încheiat vizită pe la cinematografele din țara. 


COMEDIE

           Sunt puțin dezamăgit de comediile de anul acesta, parcă nu am mai râs cu aceeași poftă că în alți ani. Două comedii au fost mai bune decât restul: Ted și 21 Jump Street. Am ales totuși Ted că fiind comedia anului pentru că de fiecare data când fulgeră afară îmi aduc aminte de "The Thunder buddy song", care mă binedispune. 


21 JUMP STREET
(16 Martie)


Regia:
Phil Lord
Chris Miller

Distribuție:
Jonah Hill
Channing Tatum
Ice Cube

Spectatori:
68.134

Încasări (RON)
1.107.970 



INTOUCHABLES
(20 Aprilie)


Regia:
Olivier Nakache
Eric Toledano

Distribuție:
François Cluzet
Omar Sy

Spectatori:
29.320
 
Încasări (RON)
525.592


MEN IN BLACK 3
(25 Mai)

Regia:
Barry Sonnenfeld

Distribuție:
Will Smith
Tommy Lee Jones
Josh Brolin

Spectatori:
141.009

Încasări (RON)
2.998.147
SEEKING A FRIEND FOR THE END OF THE WORLD
(13 Iulie)


Regia:
Lorene Scafaria

Distribuție:
Steve Carell
Keira Knightley

Spectatori:
22.974

Încasări (RON)
372.504

Ted 
(20 Iulie)

Regia
Seth MacFarlane

Distribuție:
Mark Wahlberg
Mila Kunis
Seth MacFarlane (vocea lui Ted)

Spectatori:
124.352

Încasări (RON)
1.919.293

WANDERLUST
(9 Martie)


Regia:
David Wain

Distribuție:
Paul Rudd
Jennifer Aniston


Spectatori:
38.930

Încasări (RON)
689.719



 

DRAMĂ

           Dacă la comedii nu am stat prea bine, la drame mi-a fost greu să fac selecția de șase filme, anul acesta ieșind multe drame bune. Singurul film românesc nominalizat în acest an este prezent în această categorie (good job Jude), cât pe ce să fie și "După dealuri" printre ele, dar am ales Cloud Atlas până la urmă. Nici Warhorse-ul lui Spielberg nu a reușit să între între nominalizați, deși mi-a plăcut destul de mult. La Oscarurile de la începutul anului, din punctul meu de vedere, The Descendants trebuia să ia Best Picture, dar no... you can't always get what you want. Deși l-am văzut pe la începutul lui februarie, filmul încă mi-a rămas în cap și merită premiul pentru cea mai bună dramă a acestui an. 

ARGO
(9 Noiembrie)



Regia:
Ben Affleck

Distribuție:
Ben Affleck
Bryan Cranston
John Goodman
Alan Arkin

Spectatori:
43.999 * 
Încasări (RON)
824.739 *




CLOUD ATLAS
(23 Noiembrie)

Regia:
Tom Tykwer
Andy Wachowski
Lana Wachowski

Distribuție:
Tom Hanks
Halle Berry
Hugo Weaving
Jim Sturgess

Spectatori:
94.429 *

Încasări (RON)
1.725.731 *



LIFE OF PI
(21 Decembrie)



Regia:
Ang Lee

Distributie:
Suraj Sharma

Spectatori:
19.197  *

Încasări (RON)
407.304 *



THE DESCENDANTS
(3 Februarie)


Regia:
Alexander Payne

Distribuție:
George Clooney
Shailene Woodley
Matthew Lillard
Robert Forster

Spectatori:
19.413  

Încasări (RON)
376.331


TOATA LUMEA DIN FAMILIA NOASTRA
(6 Aprilie)

Regia
:
Radu Jude

Distribuție:
Şerban Pavlu
Mihaela Sîrbu
Sofia Nicolaescu

Spectatori:
6.952

Încasări (RON)
27.861



WE NEED TO TALK ABOUT KEVIN
(23 Martie)



Regia:
Lynne Ramsay

Distribuție:
John C. Reilly
Tilda Swinton
Ezra Miller

Spectatori:
3.103

Încasări (RON)
29.486



Cel mai bun film horror al anului

           Să vezi un film horror bun la cinema e un eveniment destul de rar. Anul acesta nu am văzut nici măcar unul, dar dacă aș fi nevoit să aleg (și sunt), acesta ar fi "The Woman în Black". Era ori asta, ori Silent Hill 3D (au fost în el monștri destul de creepy), dar mi-a plăcut să-l văd pe Harry Potter într-un rol puțin mai diferit. Dacă vreți totuși să vedeți un horror bun lansat în acest an (dar nu la noi), puteți încerca: 1. Cabin în the Woods. 2. V/H/S sau 3. Sinister
 
THE WOMAN IN BLACK
(16 Martie) 



Regia:
James Watkins

Distribuție:
Daniel Radcliffe
Ciarán Hinds
Janet McTeer

Spectatori:
14.459  

Încasări (RON)
233.648




Cel mai bun film romantic al anului:

Nu am știut dacă să incadrez Marigold-ul la comedie sau dramă, așa că am creat special pentru el această categorie, film numai bun de văzut cu jumătatea. 

THE BEST EXOTIC MARIGOLD HOTEL
(7 Septembrie)

Regia:
John Madden

Distribuție:
Dev Patel
Bill Nighy
Judi Dench
Maggie Smith
Tom Wilkinson

Spectatori:
3.692

Încasări (RON)
43.649


     Filmul care aș fi vrut să se lanseze și în România.

Bine că în Chile a putut fi lansat acest film, dar la noi Doamne ferește să vină.

MOONRISE KINGDOM


Regia:
Wes Anderson


Distribuție:
Bruce Willis
Frances McDormand
Edward Norton
Tilda Swinton
Bill Murray
Harvey Keitel
Jason Schwartzman






          Revin mâine cu restul categoriilor.

2 comentarii:

  1. De acord cu alegerea la comedie. Restul filmerlor premiate nu le-am vazut.
    O mica corectie, melodia se numea "Thunder song" :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate, n-am idee de ce i-am zis the lighting song...

      Ștergere

Cum comentezi?